سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

پرپر زدن صفحه آیفون 6 پلاس و سایر مشکلات ال سی دی

۲۶۰ بازديد

 

این مقاله شامل روش های برای حل مشکل پرپر زدن صفحه iphone 6 plus است. البته این مطلب برای حل مشکلاتی است که در اثر اختلالات نرم افزاری پیش آمده باشد و اگر پرش تصویر در اثر آسیب دیدگی ال سی دی یا مشکل بوردی باشد، راهکارهای ادامه مطلب برای مشکل شما چاره ساز نخواهد بود زیرا گوشی شما به تعمیرات سخت افزاری و در صورت آسیب دیدگی ال سی دی باید برای تعویض ال سی دی اقدام شود.

شما می توانید جهت استعلام هزینه تعویض ال سی دی آیفون 6 پلاس اینجا کلیک کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد می شود مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

 


تعویض ال سی دی iphone6 plus


اما اگر صفحه نمایش آیفون 6 پلاس به صورت ناگهانی و بدون هیچ آسیبی دچار پرش تصویر شد می توانید راهکارهای ارائه شده در ادامه مطلب را برای حل مشکل امتحان کنید. این روش ها برای حل مشکلاتی مانند هنگ کردن و کار نکردن صفحه نیز می توانید مفید باشد.

1-راه اندازی مجدد (Restart) گوشی

در بسیاری از مواقع اختلالات کوچک نرم افزاری با یک ری استارت ساده حل می شوند، برای انجام کار کافیست دکمه Sleep/Wake و دکمه Home را به صورت همزمان نگه دارید تا لوگوی apple ظاهر شود.

البته مطمئن باشید که باتری گوشی شما کاملا سالم است و گوشی شارژ کافی برای ری استارت شدن را دارد.


پیشنهاد می شود بخوانید : حل مشکل خالی شدن باتری آیفون در ios 12


2-تنظیم کردن نور صفحه نمایش

برخی کاربران آیفون که گوشی آنها مشکل پرش تصویر داشته است، با کم کردن نور صفحه نمایش متوجه شده اند که مشکل حل شده است. بنابراین شما می توانید روشنایی خودکار صفحه را غیرفعال کنید و این روش را امتحان کنید.

برای اینکه صفحه نمایش گوشی آیفون 6 پلاس را روشن تر یا تاریک تر کنیم، باید انگشتمان را در یک نقطه از صفحه نمایش (هر نقطه ای از صفحه نمایش به دلخواه) قرار دهیم و به سمت بالا بکشیم تا Control Center باز شود. در این قسمت شما می توانید با کشیدن انگشتتان روی نوار کشویی نور صفحه نمایش را به صورتی دستی کم یا زیاد کنید.

همچنین شما می توانید طبق مسیر پیش بروید :

select Settings-> Display & Brightness-> Turn off Auto-Brightness

و در نهایت روشنایی را با کشیدن نوار کشویی زیر گزینه Brightness تنظیم کنید.

3-فعال کردن ویژگی کاهش شفافیت (Transparency)

برای آیفون هایی با سیستم عامل iOS 9 این ویژگی طبق مسیر زیر قابل دسترس است :

Settings-> General-> Increase Contrast

و در نهایت روی کلید Reduce Transparency برای فعال شدن ضربه بزنید.

نکته : توجه داشته باشید که گزینه های منو بسته به نسخه iOS در حال اجرا روی گوشی شما می تواند متفاوت باشد.

فعال کردن این ویژگی باعث می شود که متن ها در گوشی خواناتر باشند و این یک روش موقت برای حل مشکل پرش تصویر می تواند باشد.

4-وضعیت حافظه (RAM) را چک کنید

هنگ کردن صفحه گوشی آیفون 6 پلاس می تواند به دلیل مشکلات حافظه به خصوص پر شدن آن باشد که شما می توانید با چک کردن حافظه از این موضوع مطمئن شوید.

5-ریست فکتوری گوشی آیفون

ریست فکتوری را به عنوان آخرین روش امتحان کنید زیرا با اینکه ریست فکتوری کردن گوشی زمان زیادی نمی برد و کار سختی نیست اما تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد و گوشی کاملا به تنظیمات کارخانه برمی گردد بنابراین اگر مشکل صفحه نمایش در اثر یک اختلال نرم افزاری یا فایل و برنامه مخرب باشد، حل خواهد شد.

البته قبل از ریست فکتوری حتما از اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید، پیشنهاد میکنیم برای بکاپ گرفتن و سپس ریست فکتوری گوشی مطالب زیر را مطالعه نمایید.


آموزش بکاپ گرفتن از گوشی آیفون


ریست فکتوری آیفون


منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.